Hästar och mitt liv

Alla inlägg den 9 mars 2011

Av v09emmpe - 9 mars 2011 21:08


Jag ska resa nu gråt inte
Jag vet att du är ledsen
Luta dig mot min varma hals, jag lovar att stå alldeles stilla
Jag ska inte åka alldeles ännu
Ännu en liten stund finns jag kvar här hos dig.
Du kramar mig och smeker mig och ber mig
Snälla stanna kvar
Du säger att jag måste bli frisk och hel igen
Förstår du inte jag orkar inte mer
Mina ben värker, jag är trött
Låt mig få slippa springa mer
Jag längtar efter att få sluta ögonen och sova
Mitt huvud känns så tungt
Nu kommer bilen som ska hämta mig
Jag är inte rädd så gråt inte
Jag försvinner inte
Jag bara reser bort
Nej jag vet inte vad landet heter och du kan inte följa efter
Men jag vet att där får jag vila i daggvått gräs och på vita klöverängar
Så gråt inte är du snäll
Men när du känner vinden, den mjuka ömma vinden
Den som blåser över stigarna i skogen
Där jag en gång bar dig på min trygga rygg
Då ska du känna som en hälsning långt bortifrån
En sammetsmjuk smekning från en varm och len mule mot din egen kind....


Denna dikt får mig att tänka på hur många hästar som man släppt taget om,

genom åren... och tanken på att behöva skiljas från ännu en vän känns tungt!

Men om det är meningen att det ska vara vi två, så finns han kvar om några månader. Tänker varje dag på det och har svårt att släppa taget. Det känns som om vi är plus och minuspoler i en magnet som för oss samman. Det går inte beskriva känslan.....

Fifill + Jag = kärlek   


    


 

Presentation


Mitt namn är Emma och har hästar som största intresse. På fritiden är jag i stallet så fort tiden tillåter. Har nog mer eller mindre "bott" i stallet sedan 7 års ålder

Arbetar som sjuksköterska.

Min favortigren innom ridsporten är dressyr.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du ska förbättras på bloggen?
 Bilderna
 Texten som jag skriver
 Bakgrund + disign
 Inget, den är bra som den är
 övrigt

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Mina meriter

Jag har ridit sedan 7 års ålder och vid 15 års ålder gick jag över helt till islandshäst. Hade då precis börjat träna LA i dressyr. Tränar idag LB/LA. Så som skänkelvikning, öppna,fram/bakdelsvändning förvändgalopp. Även provat piaff, enkelt galoppombyte och galopp piruett men jag behöver mycket mer träning på dem övningarna.

År 2005 tvälade jag min första islandshäst tävling på stoet Krona fra Vatni året därpå blev vi KM mästare Junior på Romme i Borlänge för Odinn&acute;s islandshästklubb.

Jag har startat några clearround i hoppning och alltid varit felfri.

2007 tog jag min hästskötarexamen och är därmed diplomerad hästskötare.

Genom åren har jag gått några horesmanship kurser. Tagit lektioner i körning/tömkörning för Anders Eriksson och Elisabeth Olofsson ( Dotter till Alf Olofsson). Ridit lektioner för Camilla Haga, Peter Häggberg, Susanne Brännemo samt ridit lektion på ridskola/kurser

Har ej tävlat så mycket som jag velat pga mina föräldras bristande intresse och rädsla för hästar.

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards