Hästar och mitt liv

Alla inlägg under januari 2011

Av v09emmpe - 31 januari 2011 18:51

 

Jag har länge undrat vart hon tog vägen... 

Hittade på henne häromdagen, en gammal trogen vän när jag satt och googlade. Nämligen islandshästen Úrvinda frá Hvammsvik ett sto som jag lärde känna då jag var på Lillmobackens Islandshästar åren 2003 - 2006. Då ägaren flyttade till annan ort och sedan sålde hästen som hamnade uppe i kirunna. Sedan såldes vidare så fick jag inte se henne längre  

 Hittade hennes ägare och har nu fått några mejl och bilder från ägaren. Dem är mycket förtjusta i henne. Urvinda har även fått ytterligare 2 st föl sedan hon lämnade Lillmobacken, båda silverfärgade, ett sto och en hingst. 

Kolla gärna in deras hemsida: http://www.tuskelum.com/index_files/Page2692.htm

 

 Urvinda frá Hvammsvik ( Bilden har jag fått av hennes ägare)

 

         

Jag och Ùrvinda för några år sedan

Av v09emmpe - 31 januari 2011 10:30

ny dag och nya tag...

 

 

Är nu inne på andra veckan på kursen sjukdomslära och katastrofmedicin och termin 5. Ska strax bege mig till skolan för en eftermiddag med föreläsning om obstretik (stavas det så?) ska bli intressant och roligt att träffa lite folk   

 

Ha en bra dag !!!

Av v09emmpe - 30 januari 2011 19:49

Var i stallet kl 8 för att släppa ut hästarna och fodra. Efter alla stallsysslor var klara så red jag 3 hästar. Började med Erro barbacka, de gick bra med han hade krut under hovarna kan jag lova. Han har vilat några veckor nu så han hade inte en tanke på att ta det lungt trots han är 22 år. Sen blev det villingur (wille) han har oxså vilat och var pigg han med. På väg till hagen går wille bakom mig och helt plötsligt hör jag att de dunsar till och jag känner ett litet ryck i grimskaftet. Va får jag se när jag vänder mig om????

JO Wille som laggt sig ner och ska RULLA :)


Fidlari fick kämpa på banan idag igen, han var nog inte så glad då han inte ville lämna hagen, med lite bröd och en sockerbit gav han med sig. När jag lämna honom i hagen ville han med mig ut igen   


  

Erro undrar vad som skall hända nu....

   Fidlari är trött.....



    

Wille rullar när han kommit halvvägs till hagen   



Av v09emmpe - 29 januari 2011 21:18

Hej!

Nu ska jag testa något nytt, nämligen blogga.

 

Ska försöka göra så gott jag kan, har ju lyckats bra hittils och kommit så här långt...  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Mitt namn är Emma och har hästar som största intresse. På fritiden är jag i stallet så fort tiden tillåter. Har nog mer eller mindre "bott" i stallet sedan 7 års ålder

Arbetar som sjuksköterska.

Min favortigren innom ridsporten är dressyr.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du ska förbättras på bloggen?
 Bilderna
 Texten som jag skriver
 Bakgrund + disign
 Inget, den är bra som den är
 övrigt

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Mina meriter

Jag har ridit sedan 7 års ålder och vid 15 års ålder gick jag över helt till islandshäst. Hade då precis börjat träna LA i dressyr. Tränar idag LB/LA. Så som skänkelvikning, öppna,fram/bakdelsvändning förvändgalopp. Även provat piaff, enkelt galoppombyte och galopp piruett men jag behöver mycket mer träning på dem övningarna.

År 2005 tvälade jag min första islandshäst tävling på stoet Krona fra Vatni året därpå blev vi KM mästare Junior på Romme i Borlänge för Odinn&acute;s islandshästklubb.

Jag har startat några clearround i hoppning och alltid varit felfri.

2007 tog jag min hästskötarexamen och är därmed diplomerad hästskötare.

Genom åren har jag gått några horesmanship kurser. Tagit lektioner i körning/tömkörning för Anders Eriksson och Elisabeth Olofsson ( Dotter till Alf Olofsson). Ridit lektioner för Camilla Haga, Peter Häggberg, Susanne Brännemo samt ridit lektion på ridskola/kurser

Har ej tävlat så mycket som jag velat pga mina föräldras bristande intresse och rädsla för hästar.

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards