Hästar och mitt liv

Alla inlägg under maj 2011

Av v09emmpe - 31 maj 2011 10:56


Nu tror jag att alla pusselbitar börja falla på plats mer och mer..

Alla okända provsvar, exem, klåda, förkylningar och luftvägsinfektioner nog är allergi mot någonting. Vad det är än vet jag inte. Ska prova receptbelagd antihistamin nån vecka och sen ska det följas upp. Då tar vi ställning till vidare tester och utredning. Må det bara vara pollen och hö annars vet jag inte vad jag gör...  

Av v09emmpe - 28 maj 2011 18:11

Skönt med sovmorgon såhär en lördag morgon.

Blev lite risgrynsgröt till frukost och sedan var det bara fram med damsugaren och börja städa..

Sen blev jag sugen på pizza så då blev det de och jag fick bli pizzabagare för en stund! Färsk anannas, champinjoner, skinka, räkor, ost, tomat, mums filibabba   


Hade varit skönt att ut och springa men eftersom mina ögon bara rinner, svider och kilar och är lite täppt i näsan och hostan börjar komma tillbaxs igen vill jag inte riskera något! Vet inte vad det är som jag reagerar på men någonting är det, fastän jag har ögondroppar och loratadin så blir det ingen större skillnad   

blir så matt att de inte kan bli bra och försvinna någon gång..... 

Av v09emmpe - 25 maj 2011 18:11

Haft lite mycket att göra på sista tiden och har därför inte updaterat bloggen särskillt mycket på sista tiden. Jag har haft lite mycket i skolan, då vi håller på med artikelgranskning och PM inför c- uppsatsen i höst.

I måndags var jag ute å red med några bekanta från den gamla goda tiden på gymnasiet. Sedan på kvällen efter ridningen när jag skulle ge hästarna mat så var stona lite sura och griniga då dem brunstar nästan allihopa. Och en av nykomlingarna i hagen var lite väl närgången och höll halft på att gå över mig då hon var hungrig och ville åt höet som låg i skottkärran. Så klart så tolererar inte jag det så jag försökte schasa iväg henne. Hon blev då sur och vände sig bort och jag fortsatte med mitt. Då kände jag 2 st sparkar som tog i rumpan och på baksida lår/knäveck och det gjorde sablans snablans ont.... och som nu resulterar i en rejäl lårkaka och ordentliga blåmärken. Men tur i oturen att det bara tog i mjukdelar så som muskler och lite fett.. Lite mörbultad och öm och ingen större fara enl läkare. Lite lokalbehandling med voltaren, smärtstillande tabl för att lindra det värsta.

Av v09emmpe - 22 maj 2011 16:13

Idag har jag varit iväg och tränat lite bågskytte med älsklingen idag. Det var första gången utomhus för min del. Har ej tränat på snart 2 månader. Men det gick bra ändå, missade tavlan 2 ggr. Tränade på 20 m, annars har jag skjutit på 12 m innomhus tidigare. Fotade lite idag och fick fina bilder.

Ikväll blir det bio och The pirates of carribien :)


     

Av v09emmpe - 20 maj 2011 18:00

Nu börjar det hända saker i mitt liv som jag aldrig kommer att glömma.

Jag och Christian har fått tag på en fin lägenhet nu och idag har vi varit och skrivit papper. Så den 1 aug flyttar vi ihop och blir sambo. Ska bli jätte roligt och blir så underbart att äntligen få gå vidare i livet. Nu när jag bara har en termin kvar på mina studier och är färdig utbildad sjuksköterska efter nyår.

Av v09emmpe - 16 maj 2011 15:16


Dessa eviga papper. Va man än gör så är det ett papper med. Lagar du mat går du efter ett recept som är skrivet på ett papper, läser du tidningen så läser du text som är skriven på papper, kommer brevbäraren så vad har han med sig? jo papper. Ska du besiktiga bilen så får du med dig ett papper hem oavsett om den gått igenom eller inte. Ska du bli anställ får du med dig papper som du skrivit under. När du springer ut med komposten är påsen du håller i handen av papper. När du sitter på toa använder du papper att torka dig med!

Så inser du nu, att du är omringad?!  

Av v09emmpe - 15 maj 2011 12:12

Just nu är allt så vidrigt segt. Kursen som jag läser nu är inte världens roligaste men den måste göras. Det eviga regn vädret gör att man hellre håller sig innomhus och dagarna går så vidrigt långsamt. Saknar Christian som är iväg och jobbar på annan ort en månad till och bara är hemma varannan helg. Så det blir lite ensamt och försöker fördriva tiden så gott det går. Igår var jag ute och sprang en vända för att rensa tankarna lite och bli av med lite energi, så de vore bra om jag kunde komma igång att träna igen. Ska nog ut och springa en sväng på måndag, idag blir det städning, tvätta och kolla på Grey´s anatomy. Å så var de ju de där artiklarna att granska...

Av v09emmpe - 13 maj 2011 18:43

Det är verkligen depprimerande att läsa dessa artiklar, vill bara vara klar med denna kurs. Börjar bli lite less på skolarbete just nu! Kan det inte bli sommarlov nu! Inte för att jag ska vara ledig men jag ska jobba som sjuksköterska. Det ska bli roligt och väldigt lärorikt...

Vet inte vad jag ska göra i helgen, tydligen ska det regna och det är ju inte något vidare väder att hurra för. Älsklingen är borta en vecka till innan han kommer hem! Så någon som har något roligt i helgen att göra, så hör av er... Ut och gå, ta en fika, eller hjälp med något etc.. ja vad som helst... Själv har jag idétorka, för det enda jag kan komma på e dessa TRÅKIGA artiklar vill göra något annat......  

Presentation


Mitt namn är Emma och har hästar som största intresse. På fritiden är jag i stallet så fort tiden tillåter. Har nog mer eller mindre "bott" i stallet sedan 7 års ålder

Arbetar som sjuksköterska.

Min favortigren innom ridsporten är dressyr.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du ska förbättras på bloggen?
 Bilderna
 Texten som jag skriver
 Bakgrund + disign
 Inget, den är bra som den är
 övrigt

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Mina meriter

Jag har ridit sedan 7 års ålder och vid 15 års ålder gick jag över helt till islandshäst. Hade då precis börjat träna LA i dressyr. Tränar idag LB/LA. Så som skänkelvikning, öppna,fram/bakdelsvändning förvändgalopp. Även provat piaff, enkelt galoppombyte och galopp piruett men jag behöver mycket mer träning på dem övningarna.

År 2005 tvälade jag min första islandshäst tävling på stoet Krona fra Vatni året därpå blev vi KM mästare Junior på Romme i Borlänge för Odinn&acute;s islandshästklubb.

Jag har startat några clearround i hoppning och alltid varit felfri.

2007 tog jag min hästskötarexamen och är därmed diplomerad hästskötare.

Genom åren har jag gått några horesmanship kurser. Tagit lektioner i körning/tömkörning för Anders Eriksson och Elisabeth Olofsson ( Dotter till Alf Olofsson). Ridit lektioner för Camilla Haga, Peter Häggberg, Susanne Brännemo samt ridit lektion på ridskola/kurser

Har ej tävlat så mycket som jag velat pga mina föräldras bristande intresse och rädsla för hästar.

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards