Hästar och mitt liv

Alla inlägg under juli 2011

Av v09emmpe - 26 juli 2011 19:56

Verkligheten är närmare oss än vad vi tror.

Sanningens ögonblick är att vi lever med människor i vår närhet som kan och utsätter oss andra människor för fara. Att oskyldiga människor behöver drabbas av något så hemskt och ofattbart är svårt att tro. Vill bara skrika, skrika tills det inte längre går få fram ett ljud. Gråta och dränka sorgen i alla tårar. Gråta tills inga tårar längre finns. Fortsätta lida med dem som drabbas och förstå deras upplevelser. Förstå deras känslor. Förstå att deras liv blivit förstört och lämnat djupa spår i deras själ. Och dem förspillt en del av sitt liv, gått miste om en bra tid att leva.

Sänder dessa människor en tanke, värme och kärlek.

Riktiga människor bryr sig om andra människor, står vid deras sida.Håller deras hand och hjärta troget. Finns alltid där när dem behöver. När det känns jobbigt, ledsamt och är där när man behöver vara stark för att kämpa vidare.

Låt allt bli bra, låt ingen sörja, låt ingen lida. Låt alla vara glada och leva ett värdigt liv.

Sänder hela mitt hjärta till dem som drabbas.





Av v09emmpe - 23 juli 2011 11:28

http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=497269




Har hittat en häst som jag fastnat för, synd bara att jag inte är klar med skolan än.. Saknar dressyren & hoppningen...



Av v09emmpe - 19 juli 2011 21:53

En mycket trött Freya har sovit nu sedan vi kom hem efter en timmes promenad och lite lek och bus här hemma. Efter jobbet gick jag hem till Maud & Per och hämta Freya då de skulle iväg på Dalhalla i kväll. Alltid lika roligt att ha Freya och sen blir det inte så ensamt   

Nu blir det en sista sväng runt huset innan det är läggdax..

Av v09emmpe - 17 juli 2011 18:40

 

Vad vore ljuset utan solen
Vad vore solen utan ljuset
Men varför är det ändå mörkt..


En flicka står vid vägkanten
ser sig omkring
så ensam och rädd
då mörkret sakta omsluter henne
hon ropar tyst på hjälp
ingen tycks höra hennes röst
ledsen och förtvivlad
följer hon vägen
tar av på en stig
följs av en liten bro
Flickan står på bron
tittar ledset ner i vattnet som rinner in under henne
här tar nog mitt liv slut
ingen hör
ingen bryr
ingen ser
ännu en tår rinner ner från flickans kind när hon öppnat sista grind
varför leva
i detta ständiga mörker...........

Av v09emmpe - 16 juli 2011 18:00

Åkte upp till stallet imorse för jag skulle ta morgonutsläpp och mocka. Det gick fort för de é bara fyra hästar på stall just nu, Erro,simon, Harekur och Fidlari. De andra går ju ute dygnet runt och betar gräs och fått fina runda sommarmagar just nu   

Tog en liten sväng i skogen med Fidlari, han var väldigt mjuk i munnen och la sig inte alls i handen och blev dryg som han ibland kan bli. Han låste högra bogen lite grand men inte så konstigt när han haft lång viloperiod då han varit lite öm i en ben och sen bara blivit riden lite efter det. Men han är alltid helt underbar och ställer upp till 100% i alla väder.

Hera susannes ena hund väntar valpar vilken minut/timme/dag som helst men har inte kommit några än men tur va väl det för jag glömde kameran hemma idag!

När jag var påväg hem kom det en älg uppspringande på vägen och ställde sig mitt framför mig på min del av körbanan. Men sån tur så han jag se den i tid och hann stanna bilen så jag hade älgen ca 40 meter framför mig. Där stod han en bra stund och funderade inna han sprang över vägen. Sen körde jag sakta förbi utifall det skulle komma en till. Men jag hade tur att det gick bra, trotts Helge var ute och sprang på vägen......


Av v09emmpe - 14 juli 2011 20:00

   Varje stund som jag har över går åt att packa en massa inför flytten om 2 veckor. Men tror att det inte är så mycket men när man väl börjar packa så har man mer saker än vad man tror. En del har jag skänkt bort till erikshjälpen och kommer nog skänka bort lite fler saker som jag inte har hjärta att slänga bort...


Av v09emmpe - 12 juli 2011 22:00

 

Känner att jag inte har haft tid till att vara i stallet och med hästarna nu på sista tiden. Då det dels har varit mycket på jobbet och har fullt upp med att packa flyttkartonger. Det jobbigaste av allt är att jag är så trött av allergin trotts att jag inte varit i stallet på väldigt länge nu och knappt varit med djur alls och jag ändå känner av att ögonen kliar och svider, känns som om man hade grus i ögonen. Hostan sitter kvar än och är jätte jobbig. Må jag bara få ordning på detta så jag slipper besvär, jag vill ju kunna träna och idrotta igen   

Saknar alla djur, blev så glad när jag fick se en liten sööt valp endast 8 veckor på jobbet som var med sin matte... sååå otroligt sööt

Nej nu vill jag ha lördag och en massa Hera bebisar

och rida Fidlari     


God natt nu ska jag krypa ner i min säng och sova, det är ju en dag imorgon oxså!

Av v09emmpe - 8 juli 2011 19:47

Halva sommaren har nu snart gått. Jag har nu jobbat i 4 veckor. Har haft fullt upp och därför jag ej bloggat så mycket. Eftersom jag jobbar så har jag inte gjort något speciellt, bara tagit det lugnt, läst lite böcker, varit ute och gått. Häromdagen var jag och älsklingen iväg och provade bada i simhallen i rättvik. Riktigt skönt att bara ta det lugnt och bada bubbelpol o basta.

Nu i helgen ska jag försöka packa så mycket flyttkartonger som möjligt inför flytten nu i augusti. Det är ju snart dax, tiden går så fort så det står inte på förräns det är dax.

Nästa helg blir det att vara i stallet på lördagen och förhoppningsvis har Hera fått sina valpar då oxså. Då åker kameran fram och massvis med kort ska tas. Är lite sugen på att köpa en, men får se.. Då jag måste få svar på allergiproverna först och se vad dem visar   Hoppas hoppas att det inte är djur jag inte til, må det bara vara pollen och damm, någonting är det men frågan är bara vad???!

Vill veta NUU!!!




Presentation


Mitt namn är Emma och har hästar som största intresse. På fritiden är jag i stallet så fort tiden tillåter. Har nog mer eller mindre "bott" i stallet sedan 7 års ålder

Arbetar som sjuksköterska.

Min favortigren innom ridsporten är dressyr.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du ska förbättras på bloggen?
 Bilderna
 Texten som jag skriver
 Bakgrund + disign
 Inget, den är bra som den är
 övrigt

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Mina meriter

Jag har ridit sedan 7 års ålder och vid 15 års ålder gick jag över helt till islandshäst. Hade då precis börjat träna LA i dressyr. Tränar idag LB/LA. Så som skänkelvikning, öppna,fram/bakdelsvändning förvändgalopp. Även provat piaff, enkelt galoppombyte och galopp piruett men jag behöver mycket mer träning på dem övningarna.

År 2005 tvälade jag min första islandshäst tävling på stoet Krona fra Vatni året därpå blev vi KM mästare Junior på Romme i Borlänge för Odinn&acute;s islandshästklubb.

Jag har startat några clearround i hoppning och alltid varit felfri.

2007 tog jag min hästskötarexamen och är därmed diplomerad hästskötare.

Genom åren har jag gått några horesmanship kurser. Tagit lektioner i körning/tömkörning för Anders Eriksson och Elisabeth Olofsson ( Dotter till Alf Olofsson). Ridit lektioner för Camilla Haga, Peter Häggberg, Susanne Brännemo samt ridit lektion på ridskola/kurser

Har ej tävlat så mycket som jag velat pga mina föräldras bristande intresse och rädsla för hästar.

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards